0

Trucuri pentru o imunitate forte pe timp de iarna

By 21 decembrie 2015 Corpul tău

Veneris - 5 trucuri pentru o imunitate forte pe timp de iarna

Iarna inseamna bucurie, cadouri, parfum de portocale in toata casa sau oameni de zapada haiosi. Dar pe langa toate bucuriile mari si mici, sezonul rece aduce si frig, imunitate scazuta, si implicit viroze si afectiuni mai mult sau mai putin suparatoare.

De aceea, pentru maximum de buna dispozitie pe timp de iarna, trebuie sa avem grija ca sistemul nostru imunitar sa poata combate cu spor virusurile si bacteriile care ar putea da buzna in organism. Altfel, o imunitate firava poate ne predispune inclusiv la infectii intime, nu doar la gripa sau raceala.

Cum functioneaza imunitatea?

Imunitatea are pe parcursul unui an diverse variatii. Este un lucru firesc, cu efecte care depind insa de modul de viata al fiecarei persoane, de obiceiurile alimentare, dar si de meteosensibilitatea fiecaruia dintre noi. Daca la inceputul anului, primavara, imunitatea este in crestere si atinge forma maxima in timpul verii, odata cu racirea vremii, incepand din toamna, incepe sa scada, astfel ca iarna suntem mai vulnerabili la fel si fel de afectiuni, unele mai grave, altele mai putin, dar toate cauze sigure de disconfort.

Din pacate, imunitatea scazuta nu prezinta simptome clare, specifice, iar cel mai adesea aflam ca sistemul nostru imunitar nu o duce prea bine abia atunci cand ne confruntam cu o infectie. Lipsa de energie tot mai fecventa sau senzatia de oboseala constanta ar trebui sa ne dea de gandit, dar nu reprezinta un indiciu pe care sa ne putem baza intotdeauna.

Trucuri naturale pentru imunitate puternica

Potrivit unui comunicat de presa al Societatii Nationale de Medicina Familiei, 7 din 10 romani aleg sa isi fortifice imunitatea printr-o alimentatie bogata in fructe si legume proaspete, semn ca stimulentele si remediile naturale sunt tot mai atractive, in detrimentul produselor farmaceutice.

Cum intarim deci organismul pentru a-i spori forta de aparare? Cum il antrenam pentru a suporta mai usor frigul si pentru a nu permite virusilor si bacteriilor sa isi faca de cap? Iata cateva trucuri energizante, naturale, care ne dau un plus de energie si sanatate:

Ganduri frumoase

Cum traim si cum gandim, ce simtim si ce impartasim cu cei din jur; toate acestea pot avea un impact asupra sanatatii noastre emotionale si in consecinta asupra starii generale de sanatate. Pentru ca emotiile sunt cele mai puternice imunostimulatoare.

Supararile, cuvintele care dor, intamplarile mai putin fericite sau orice lucru negativ care se petrece in viata noastra, toate ne pot dezechilibra, putin cate putin, sistemul imunitar. Cum prevenim asta? Pastrandu-ne calmul, cat de des posibil si incercand sa nu ne stresam mai mult decat este cazul cand ceva nu merge conform planurilor noastre. Tratandu-i pe ceilalti cu amabilitate si zambete, astfel incat sa primim inapoi doar ganduri de bine si energie pozitiva.

Prin urmare, este important ne ferim de gandurile rele, nu ne suparam prea des; si invatam sa fim recunoscatori pentru orice lucru bun ce ni se intampla, oricat de marunt ar parea, ne hranim mintea si sufletul cu bucurie, iar bucuria se transforma in sanatate.

Hrana vie

Si pentru ca a venit vorba despre hrana, sa nu uitam ca mancarea poate fi cel mai eficient medicament.

Astfel, sucurile si smoothie-urile proaspete (consumate imediat dupa preparare), din fructe si legume pline varf cu vitamina C, nu ar trebui sa lipseasca din meniu de iarna. Ce punem in storcator sau in blender? Morcovi veseli, sfecla rosie in obraji, telina voioasa, mere zdravene si portocale pline de vitalitate. Ce primim? Cel mai gustos refresh pentru sistemul imunitar. Pentru ca vitamina C amelioreaza simptomele si reduce durata racelii; intarindu-ne totodata in fata altor afectiuni.

Din meniu nu ar trebui sa lipseasca nici catina, macesele sau muraturile; indeosebi castravetii si varza, intruca acestea din urma contin probiotice – acele bacterii bune pentru organism, cu rol benefic in digestie si proprietati antibiotice. Foarte bun este si borsul de casa, cel de baut, din tarate de grau. A nu se confunda cu borsul preparat, de asemenea bun, dar nu la fel de eficient. Toate sunt bogate in nutrienti si vitamine, dar mai ales vitamina C; cel mai puternic aliat impotriva infectiilor de orice fel.

Iar daca vorbim despre salate sau mancaruri gatite, acestea sunt mult mai hranitoare si mai sanatoase; daca includ ceapa si usturoi, dupa gust, preferabil a fi insa consumate in stare proaspata. Motivul: sunt cel mai bun mix de fier, calciu si vitaminele C, E si A, precum si alte elemente benefice, cu rol antioxidant si de aparare; dar care nu sunt pe gustul virusurilor si al bacteriilor. Asta le face sa actioneze ca un veritabil vaccin natural, imbunatatindu-ne rezistenta atat in fata afectiunilor de sezon, precum si in fata unor infectii sau boli mai grave, care afecteaza inima, sistemul digestiv sau starea generala de sanatate.

Ceai pentru imunitate

Cel putin la fel de sanatoase si de tamaduitoare sunt si ceaiurile. In plus, pe langa faptul ca sunt bune pentru imunitate, ceaiurile sunt un excelent remediu pentru frigul de afara. Incalzesc trupul si dezgheata buna dispozitie.

Fie ca este ceai verde sau oricare alt ceai din plante medicinale; precum musetelul, sunatoarea, echinaceea sau teiul – sau ceaiuri din fructe ca macesele sau catina, toate acestea intaresc organismul si invioreaza mintea. Au aceleasi efecte ca niste antibiotice, dar fara efecte adverse. Sunt cea mai sanatoasa doza de minerale si vitamine, de la fosfor, fier sau calciu pana la flavonoizi si aminoacizi.

Si pentru ca suntem la capitolul Ceaiuri, amintim ca un leac de mare ajutor pentru sistemul respirator; si in acelasi timp un excelent stimulent pentru imunitate este ceaiul de ghimbir cu lamaie si miere de albine. Pune sangele in miscare, are efect detoxifiant si e totodata un deliciu care amelioreaza problemele digestive specifice sarbatorilor.

O imunitate forte, darul cel mai de pret

Sanatatea este cadoul pe care ni-l facem singuri, in fiecare zi, daca mancam pentru a ne hrani si nu doar pentru gust, ne odihnim cat trebuie, traim in armonie cu ceilalti si avem in general grija de noi. Iar sanatatea, stim bine, este un dar nepretuit.

Nu sunt produse selectate.